Tuńczyk - zalety spożywania

Tuńczyk - zalety spożywania

Redakcja

2017-03-10

brak komentarzy

Ryby na naszym stole nadal lądują nazbyt rzadko. Jednak prawdą okazuje się, iż nasza wiedza na temat ich prozdrowotnego oddziaływania staje się coraz bogatsza. Powoli stajemy się świadomi, jak istotna okazuje się ich zawartość w naszym jadłospisie, ponadto zaczynamy doceniać ich walory smakowe. Nie da się ukryć, iż pośród całej, tak różnorodnej, palety ryb, które posiadamy do wyboru, tuńczyk okazuje się niekwestionowanym liderem pod kątem częstości wyboru.

Wartości odżywcze tuńczyka

Walory smakowe tuńczyka okazują się niezaprzeczalną zaletą owej ryby, ale to nie jedyna cecha, dzięki której zdobył on sobie uznanie. W czasach coraz zwiększonej świadomości żywieniowej został on także doceniony za swoje bogate cechy odżywcze. Wśród najcenniejszych substancji zawartych w mięsie owej ryby trzeba wymienić:

- pożywne białko, dzięki któremu tuńczyk stał się dość znany w diecie sportowców, okazuje się doskonale przyswajalne, a w 100 g ryby jego zawartość szacuje się na mniej więcej 22 g;

- kwasy tłuszczowe omega-3, w które tuńczyk jako ryba morska obfituje – kwasy owe przejawiają niezwykłe cechy prozdrowotne, a za ich dostarczenie jesteśmy odpowiedzialny my sami, organizm nie jest w stanie ich wyprodukować, wobec tego także tak kluczowe zadanie odgrywa tutaj nasza zbilansowana dieta;

- wit. z zespołu B (B2, B6, B12), oraz wit. PP – niacynę i wit. A a także D;- minerały: wapń, żelazo, fosfor, oraz potas przy równoczesnym niskim poziomie sodu – taka zależność odgrywa istotną rolę w kontrolowania ciśnienia tętniczego.

Tuńczyk dla zdrowia

Bogactwo a także zróżnicowanie substancji wzmacniających zawartych w mięsie tuńczyka powoduje, iż ma on prozdrowotne właściwości na paru płaszczyznach: dba o zdrowie serca a także układu naczyniowego, a to ze względu na nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 – pełnią one istotną rolę w zapobieganiu wielu schorzeń: udarów czy zawałów; obniża ciśnienie krwi, dzięki dość olbrzymiej obecności potasu a także niewielkiej sodu; pomaga nadzorować wagę – jako ryba o niskiej zawartości kalorii a także niskotłuszczowa rozprawia się w diecie zawodników i ludzi na dietach redukcyjnych;- rzutuje na układ kostny, dzięki obecności wapnia a także fosforu; pozytywnie wpływa na stan naszej cery przez zawartą w mięsie wit. PP.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Odchudzanie